torsdag 21 april 2011

Skärtorsdag!

Ja, som ni läst i tidigare inlägg så var vi ju inne på sjukhuset igår kväll med Axel. När vi väl kommit hem sov vi ok allihopa under natten, skönt att andningen lättade för Axels del. Han har idag tagit medicin i sin nebunette flera gånger efter läkarens anvisningar och jag måste säga att han är SÅ duktig! Trodde aldrig att det skulle fungera så bra som det gör! Vi inleder "medicinstunden" med lite lek med nebunetten och efter bara några minuter har jag puffat medicinen och Axel har andats i nebunetten utan problem. Han tar ju först airomir och efter en stund pulmicort och det är inga bekymmer någon gång! Vi får hoppas det håller i sig, för är ju jobbigt om man måste hålla fast honom, men måste man så måste man!

Förmiddagen tog vi det lugnt här hemma då bloggpappan började sent på sitt jobb. Vi åt frukost tillsammans och mös ihop! När bloggpappan åkt till jobbet fixade Axel och jag iordning oss och lägenheten och sedan begav vi oss ut i det fina vädret. Vi mötte upp kusin Edvin och moster Jojjan och hon skulle kolla på födelsedagspresenter så då hängde vi med på det. I detta vädret är det ju inte jobbigt att stå utanför affärerna och vänta:) Sedan åt vi lunch alla fyra och de två små sov i sina vagnar ute på balkongen med Jojjan och jag åt lunch där, härligt! Där efter tog vi en promenad igen och när vi kom hem igen kom bloggpappan hem på snabbvisit. Han hann leka en stund med Axel och jag hann dona lite i köket med mat mm. När bloggpappan åkt till fotbollsträningen lekte Axel och jag i hans rum. Men det var en mycket trött liten skrutt som jag hade hemma hos mig så det var en del pip. Han var säkert trött efter gårdagskvällens vakentid och förkylningen gör ju sitt till för tröttheten. Han har även haft lite svårt med sovningen idag på dagen, svårt att komma till ro och minsta lilla har väckt honom. Efter ett bad och medicin somnade han gott i sin säng ikväll!

Jag somnade gott i soffan efter att Axel somnat. Jag har huvudvärk och ont i nacken. Tror det beror på dålig sömn och ingen träning på en längre tid. Det får bli ändring på det! Nu kom precis bloggpappan hem igen och vi ska mysa lite nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar