onsdag 27 april 2011

Jag älskar...

verkligen det här vädret! Underbart är det att kunna gå ut utanför dörren utan att frysa! Och så enkelt det är! Man behöver inte bulsa på sig en massa tjocka kläder utan det räcker med en tunn jacka/tröja och ett par lätta skor. Och Axel behöver inte mycket mer han heller! Underbart är ordet! Vi njuter till fullo nu, Axel och jag! Kan ju också bero på att jag känner att mina föräldralediga månader börja lida mot sitt slut, men än är det några månader kvar och vi ska gotta oss så gott det går tillsammans! Bloggpappan går hem på föräldraledighet i början på augusti och då är det dags för mig att gå och jobba:) Men då har vi ju även haft en, förhoppningsvis, härlig sommar tillsammans alla tre!

Dagen idag har vi bara varit hemma Axel och jag. Vi tog ett varv runt parken som ligger precis vid vår lägenhet och då somnade Axel. Då rusade jag hem och städade av lägenheten och jag hann nästan allt innan Axel vaknade igen. Då städade vi klart tillsammans! Så skönt att hinna med den där städningen, mindre kul är det men ett måste:)

Sedan lekte vi i Axels rum en bra stund och spelade gitarr. Jag gick en gitarrkurs på jobbet förra våren men har inte spelat nästan någonting alls sedan dess men kände att jag ville öva lite nu. Så Axel och jag spelade tillsammans, han gillar det verkligen! Det är nog bloggpappan som har inspirerat honom! Sedan var det lunchdags för oss båda. Axel fick köttfärssås och spagetti och jag åt pasta och pastasås. Där efter begav vi oss ut i det härliga vädret igen! vi gick till en "ny" lekpark idag och gungade och lekte i sandlådan. När vi kom hem sov Axel igen och jag satte mig på balkongen med en bok, härligt! Då kom bloggpappan från jobbet och vi lekte några timmar ihop hela familjen innan det var dags att lämna bloggpappan på jobbet igen för P-möte. Meningen var att Axel, jag och moster Fia skulle åkt och tvättat bilen men Axel ville annorlunda. Han var helt slut och var arg och ledsen så vi bestämde att biltvätt får det bli en annan kväll. Axel och jag åkte hem och började med nattningsritualen. Han svepte vällingen och somnade kvart i sju!

Nu väntar jag snart hem bloggpappan för kvällen och det blir en lugn kväll här hemma.

1 kommentar:

  1. Ja vilket underbart väder vi har fått nu! Skönt att bara vara hemma och mysa det är det jag saknar mest nu sen jag börjat jobba. Vi fotograferade Tuva och Theo på sydbild. Vi gjorde samma med Tuva när hon blev 1 år. Vi gjorde en syskonförstoring (inte särskilt stor, 3 stycken) sen gjorde vi en större tavla med 9 st lite mindre bilder i. Allt detta kostade 4000 kr, ganska dyrt men vi är supernöjda och är ju jättekul att ha.

    SvaraRadera