måndag 4 april 2011

En härlig dag!

Axel och jag har bara tagit dagen som den kommer idag och det har varit riktigt härligt! Efter att jag gjort mig i ordning för dagen kom min moster Annika på besök. Det blev en kopp kaffe och lite trevligt småprat! När hon åkt gjorde Axel sig i ordning för dagen och sen somnade han en kort liten nap:) Medan Axel sov vek jag tvätt och förberedde lunchen. Där efter lekte vi en stund i hans rum för att sedan äta lunch efter varandra! Efter lunchen tog vi en promenad över stan och Axel somnade i vagnen. Han fick stå på vår balkong och sova och jag tog det lite lugnt med korsord en stund. När Axel vaknade var han fortfarande gnällig så förmodligen hade han inte sovit färdigt för han och jag somnade en stund tillsammans i vår säng. När vi vaknade var det dags för middag till Axel och han åt som en liten häst! Så kul och mata de gångerna det är så!

Efter middagen tog vi oss ut på en promenad igen, vädret var så himla fint! Vi gick bort till Axels mormor och morfar för att lämna lite kattmat och där borta blev det lite fika! När vi gick hem ringde jag bloggpappan som precis kommit hem från jobbet så han kom och mötte oss och så gick vi till lekparken för att gunga! Axel gapskrattade som vanligt i gungan:) Så underbart att det är ljust länge på kvällen nu. Vi var inte i lekparken förrän kl 18 men det var fortfarande mycket folk ute och härligt varmt och skönt! Väl hemma igen busade vi lite innan det var läggdags för Axel. Bloggpappan är och tränar och jag tar det lugnt! Ska försöka få in lite "viktiga" papper i pärmen ikväll, blir lätt att man lägger dem på hög i detta hushållet:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar