torsdag 10 mars 2011

Neobesök och besök av Olivia!

Denna dagen började inte lika tidigt som de föregående. Vid 7-tiden vaknade Axel och efter några minuter gick bloggpappan och Axel upp och jag fick vila en stund till. 10.30 var vi på neo och vi började med att väga Axel. Han vägde 8250 gr, mycket bra! Sedan var det dags för RS-sprutan. Axel var jätteduktig:) Första sprutan snyftade han mest bara vid men vid andra grät han lite mer men det gick snabbt över. Utslagen visade vi också upp och läkarna tyckte vi skulle avsluta behandlingen nu och så skulle Doktor Gabriella titta på det nästa vecka när vi ändå ska till henne! Axel bjöd på flera vinkningar till alla som skulle gå någonstans! Han har vinkat ett tag men vid alla möjliga tillfällen men idag kom de på rätt ställe, vinkningarna, kanske mest en slump, vad vet jag?!

Väl hemma var Axel supertrött, men vägrade till en början att sova. Då fick jag i honom lite mat innan han blev alltför trött, men till slut tog tröttheten överhanden och en arg Axel somnade gott! Efter en liten stund kom Lisa och Olivia på besök. Lisa hade köpt med sig pasta och pastasås till lunch till oss två. Det var jättegott! När båda barnen vaknat lekte vi en stund tillsammans!

Nu sover Axel igen och jag har en liten stund för mig själv! I kväll väntar kalas för min kusin som fyller 15 år idag, grattis Ludwig! Jag trotsar nog vädret och går ut till kalaset på Saltö. Då kan Axel somna i vagnen och så kan jag bara lyfta öer honom därifrån när vi kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar