fredag 28 januari 2011

Helgen har anlänt!

Nu firas helgen på östra köpmansgatan. Efter en totaltokig vecka med allt som hänt så ska det bli skönt med en förhoppningsvis lugn helg! Eller lugn blir den säkert inte, på lördagskvällen ska jag ju kicka igång trubadur/karaoke-kvällarna på Kassabron i Rödeby! Men fram tills dess och efteråt ska det tas väldigt lugnt kan jag lova!

Just nu så avnjuter vi handbollsfighten mellan Sverige och Frankrike, och det verkar ju faktiskt som om Sverige ska kunna skaka fransoserna! Självklart är groggen också närvarande!

Jag var tidig på jobbet idag vilket innebär att klockan 07.00 var det uppställning på "torget". Jag trivs så bra på jobbet just nu by the way! Fördelen att börja tidigt är som bekant att man får gå hem tidigt också, så halv två kom bloggmamman och hämtade mig och vi åkte för att bland annat handla lite till kvällen. Min, om jag får säga det själv, fantastiskt goda pizza skulle ikväll serveras till familjen. Min pizza innehöll skinka, champinjoner, bananer och curry, inte äckligt! Bloggmamman hade lagt en beställning på samma minus banan och curry. Och en massa ost förstås =)

Ett av uppdragen på handlingsrundan var att inköpa nya blöjor då förrådet börjar sina. Tanken var att använda Willy´s eminenta erbjudande om att köpa 3 paket blöjor och betala för två, vilket skulle gå på 216 kronor. Supererbjudande tycker bloggfamiljen. Men väl i butiken så såg jag ett annat erbjudande : köp 3 paket Willy´s blöjor för 138 kronor. Vilket iinebär 56 blöjor x 3 = 168 blöjor för den lilla summan av 138 kronor. MÅSTE TESTA tänkte jag och när vi kom hem så slet jag upp paketen för att kika närmre på blöjan. Axel fick lite senare också testa den och jag kan säga att den klarar i alla fall att ta emot bajs!! Är det kanske någon läsare som har en erfarenhet eller åsikt om dessa blöjor?!


Tänkte berätta lite om den försäljningen av pins, armband och reflexer som vi ska köra igång och sälja. Den har tyvärr blivit försenad från inköpsstället och enligt senaste mail så kommer dom till sverige den 4 februari vilken innebär att vi har dom hemma hos oss några dagar senare! Vi har redan fått mängder av förfrågningar från folk som vill köpa, men ha tålamod gott folk ni godhjärtade människor ska snart alla få bidra genom pins- armband- och reflexinköp!

Angående att bidra, gode gud vilken start vi fått på vår "hjärtinsamling" som sker via sms! 630 kronor redan insamlade åt hjärt-lungfonden och det mina vänner är inte dåligt! Ni som skänkt ligger just nu på andra plats i hela sverige! Stort tack, men jag lovar att det kommer inte stanna där =)

Och så måste vi ju skicka ett stort tack till Holmsjö och familjen Israelsson/Ed för det lego som Axel just nu är väldigt förtjust i! Suveränt!



/ bloggpappan

4 kommentarer:

  1. kommer det finnas halsband att köpa?
    kram emelie s

    SvaraRadera
  2. Emelie: Det kommer finnas reflex, pins och hjärtarmband!

    SvaraRadera
  3. Gabriel saknar sommarens blöjor a la fotbollsVM, dvs numrerade. Vet ni någon som har på lager? Han vill bara ha nummer 9 och 11. Dock använder han ju bara på natten så...

    Kram och trevliga helgen till er från Mia

    SvaraRadera
  4. Nej, visste inte ens att det fanns Mia! Så tyvärr kan vi inte hjälpa dig där! Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera