söndag 21 november 2010

Söndag kväll!

Ja, så har söndagen också till ända! I morse innan kl 07.00 åkte bloggpappan på fotbollscup och Axel och jag tog sovmorgon till 08.15 :) Under förmiddagen var vi bara hemma och tog det lugnt, min mormor och morfar var här och lämnade lite byxor som mormor lagat åt mig och Edvin och Jojjan var här och underhöll mig också! Fotbollsturneringen gick sådär för bloggpappans lag så det blev tyvärr inget slutspel för dem nästa söndag. Jag och Axel mötte upp bloggpappan när han kom från Sölvesborg och så gick vi en promenad ihop. I kväll har jag varit hos Christine en stund och pysslat lite. Hon ville ha lite förslagsalster att visa upp för sina elever inför julpysseltemat. Det var jättemysigt att fixa lite med det även om pyssel och idéer inte är min bästa grej:)

Sedan har vi varit hos mina föräldrar och diskuterat pengar inför bankmöte i morgon. Jag förstår mig ju knappt på det där med räntor hit och dit, men pappa är ju duktig på sånt så han kunde förklara och räkna lite på det. Vi får väl se vad bankkvinnan säger om hur vi bäst kan göra med våra pengar!

Vi har även ringt neo ikväll. Vi tyckte att Axel var lite svullen över sina ögon och det kan ju tyda på att han samlat på sig vätska i kroppen. Och eftersom vi satt ut en dos vätskedrivande medicin per dag så är man ju extra vaksam på symptom. Så i morgon blir det besök på neo 11.00 för att undersökas, vägas och mätas saturation för Axels del. Bättre en gång för mycket än en gång för lite:) Men ibland känner jag mig som världens mest oroade förälder...!

Såg att vi fått en lång kommentar från Axels kompis Erik, som förra veckan gjorde en hjärtoperation i Lund. Det verkar ha gått bra och vi hoppas det fortsätter så. Vi känner så väl igen oss i det ni skriver i kommentaren, men jag kan trösta er med att Axel också hade sin pacemaker kvar ganska många dagar efter operationen och det löste sig! Nu klarar han sig utan! Hoppas verkligen det blir så för lilla Erik också! Känns som man inte behöver det problemet utöver det man redan gått igenom...Något kan ju få gå bra kan man ju tycka! Kul att ni uppdaterade oss om läget! Vi tänker på er!!

Förresten! Ladies night var jättebra:)

Nehe, nu är det godnatt!

/Bloggmamman

1 kommentar:

  1. Oroa sig kommer man nog alltid att göra som förälder så fort något inte är som vanligt men det är klart att ni är extra vaksamma, vilket är förståeligt. Tycker att ni tänker rätt med att en gång för mycket är bättre. Hoppas det går bra på neo (med litet n...):)
    Kram

    SvaraRadera