måndag 22 november 2010

Allt lugnt!

Nu är vi hemma igen efter att besökt neo en tur för kontroll som vi skrev igår. Saturationen ville dock inte riktigt vara med oss, men dom försökte ta den i vaket tillstånd och det har aldrig gett något vidare bra resultat då man inte får nån riktig kontakt för han rör sig för mycket.

Världens coolaste doktor Jörgen var också inne och tog en kik på Axel, och han tyckte han såg mycket pigg och fin ut och kunde inte se nåt tecken på vätskeansamling. Men för säkerhets skull så skulle vi gå tillbaka till impugan två gånger om dagen fram till onsdag för att då göra ett nytt försök att sätta ut en dos och sen få en ny bedömning på fredag när vi ska göra nytt ultraljud hos nästa superdoktor Gabriella.
Jörgen lyssnade också på lungorna och tyckte att det lät fint så vi kunde nog vara lugna även där.

För första gången på länge så sken Axel som solen när han undersöktes, den senaste tiden har han varit riktigt grinig och svår vid undersökningar. Tror han känner igen dialekten och inser att det inte är någon farlig skåning som undersöker =)

Vi vägde Axel också och han är nu uppe i 6.670 g vilket innebär en viktökning på ca 400 g på 3 veckor och det kan man inte vara annat än supernöjd med tyckte dom och vi.

Nu väntar banken, sen vet i tusan vad som händer. Bloggmamman ska träna men jag har lite ont i halsen givetvis, slår aldrig fel, så fort jag anstränger mig så dagen efter är det halsont... så har det varit en bra tid nu... trött man blir!

/bloggpappan

1 kommentar:

  1. Hmmm....jag har nog allt missat nå´t...banken??
    Och hörninini, inte hade JAG kännt mig nöjd med ett halvkilos viktökning var tredje vecka!...hi, hi, hi...om ni förstår hur jag menar?...;)
    Nåväl, på Axel är det ju helt klart BRA! =D

    Må gott alla tre! ♥

    Annika

    SvaraRadera