onsdag 8 september 2010

Vilken kväll...

Usch, vilken kväll det har varit för Axel:( Det började redan i eftermiddags, han var nästan helt otröstlig och bara skrek...Som tur var hade bloggpappan hunnit hem, så jag var inte själv med detta...Vi gick en runda och till slut kom han till ro och somnade gott! Men skrikandet fortsatte hemma. Vi kontaktade neo om det var ok att ge alvedon eftersom det stod i bipacksedeln att man skulle kontakta läkare om man skulle kombinera alvedon och blodförtunnande medicin. Men det skulle gå bra att göra, så när han vaknat gav Bloggpappan honom en supp. Var lite svårt att få in den till en början, men funkade till slut. Jag var och fikade med Fia och Christine, hade dåligt samvete för att ge mig iväg, men Bloggpappan propsade på att jag skulle gå och lovade att ringa om det var något. Jag sms:ade någon gång och allt verkade gå bra hemma. Axel åt ca 100 ml i flaska vilket är bra för honom, så vi var nöjda med det! Han hade även skrattat och varit glad ett mindre tag, skönt att få ett leende i alla fall:)

Men nu senare ikväll har han också varit näst intill otröstlig någon gång och sovit en massa...Är även lite orolig i sin sömn och vaknar till och gnäller lite...Stackars liten:( Hoppas natten blir bra för honom och att detta går över till i morgon...Är riktigt jobbigt att se honom så ledsen och det tycker jag efter att ha varit med om ganska mycket de senaste tre månaderna...

/Bloggmamman

3 kommentarer:

  1. Låter som reaktion på sprutorna, alltid bra med Alvedon till hands. Hoppas att natten blev bättre.

    SvaraRadera
  2. Tror också det är en reaktion på sprutan! Hoppas det gått över nu! Kram Jojjan!

    SvaraRadera
  3. Ja, idag är han som vanligt!!Skönt det!

    SvaraRadera