lördag 11 september 2010

En underbar dag...

.... Är snart till ända!

Dagen har varit i det närmaste magisk, och blev precis så som vi hoppats! Till och med nästan bättre. De sista förberedelserna gick snabbt och lätt, Axel badade så han skulle vara ren och fin och halv ett gick vi mot kyrkan. Väl där så pratade vi igenom det sista med prästen och bytte om till dopklänningen! Åh, Axel var så fin!

Cermonin blev precis så bra som man drömt om och vår präst är bara så bra! Vi hade med hjälp av moster Jojjan fått hennes kompis Åsa att sjunga och spela de psalmer vi valt ut! Åsa avslutade också dopet med att sjunga välkommen hem, i orginal av Sonja Aldén. Galet bra!

Därefter pratade vi med alla som kommit för att se dopet och vi fullkomligt överöstes med presenter! Galet.
Sen bar det av hemåt för att kalasa lite med våra föräldrar och syskon. Allt var lyckat och maten blev riktigt bra, tror alla var nöjda!

Även jag fick en massa presenter då jag tydligen fyller år imorgon! Tack så mycket alla!

På kvällningen så gick vi en runda för att se på Edvins nya cyckel som han fått av sin morfar och mormor! Han tyckte verkligen om den, och han var riktigt duktig på att cykla.

Just nu så ligger vi i vars en del av soffan och bara slappar, jag med en grogg och Emma med läsk! Axel sover sött i sin vagn efter promenaden,
Men snart läggedags och bloggmamman och jag ska nog passa på att mysa lite ;)

Bilder kommer inom kort!
/Bloggpappan

3 kommentarer:

  1. Mys på ni!...efter en så´n här mysdag så är väl det på sin plasts?!...;)

    Visste INTE, så jag säger bara GGRATTIS till bloggpappan, så här här och nu - GRATTIS!!!!

    Kram på er alla tre och hörni, det var ett riktigt FINT dop!...och så gillar jag ju prällen på hojen!...och int vilken hoj som helst - Harley Davidson! ;D

    /Annika

    SvaraRadera
  2. Åh, vad roligt att allt blev så bra! Grattis Axel att du fått ett namn (eller flera...) och grattis Bloggpappan till ytterligare ett år!

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket för gratulationerna till mig! Jo du, prällen på hojen kommer man inte att glömma i första taget. Jovisst fick Axel flera namn, men vi var lite snåla så det blev bara ett. Axel Sebastian Fagerberg!

    SvaraRadera