lördag 13 oktober 2012

Mysig lördag!

I morse körde bloggpappan iväg och övningskörde lastbil redan halv åtta. Axel och jag tog en riktig mysmorgon med tv-tittande i soffan innan frukost! Vi tog det lugnt efter frukost oxå, vädret utanför fönstret var inte direkt lockande då regnet öste ner. Vid 10-tiden gjorde vi oss iordning och sen lekte vi en lång stund i Axels rum. Bloggpappan kom strax innan lunch så vi åt lunch tillsammans! När Axel somnat gick jag oxå och vilade för jag är genomförkyld och ont i halsen, så känner mig lite dassig... Axel vaknade efter en kort stund och hostade som bara den, så vi kröp ner tillsammans i vår stora säng. Där sov vi sen till nästan kl 3 :) I eftermiddag har sen moster varit på besök! Hon köpte med sig thaimat från stan, mums! Efter maten gick vi en promenad till byn för att handla lite, så skönt att komma ut lite! Regnet hade slutat så vi stannade ute en stund när vi kommit tillbaka hem och spelade lite fotboll och gungade. När mörkret kom gick vi in och läste böcker och lekte med plastmaten som Axel fått av sin mormor och morfar, som de sparat från moster Amanda och morbror Carl! Jättekul tycker Axel att det är! Sen har vi sprungit fram och tillbaka här i vardagsrummet, vi säger klara färdiga gå och Axel springer till andra änden av rummet, sen gör han det om och om igen! Axel hittade ett snöre där han skulle hålla i ena änden och jag i den andra och så springa tillsammans!

Bloggpappan håller på att spackla i hallen, så där går arbetet framåt oxå, skönt! Duktiga bloggpappan!

Vi får se lite vad som händer imorgon, blir nog en lugn dag det oxå! Jag vill bli fri från min förkylning och bloggpappan kanske fortsätter i hallen, först ska han övningsköra på förmiddagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar