söndag 22 juli 2012

Helg!

Fredag kväll tillbringade vi på grillfest hos en brandmanskollega till Jocke! Han och hans fru hade styrt upp femkamp, grill, tillbehör, musiktävling och trevligt sällskap! Axel var hemma med mostrarna Fia och Amanda och mös som bara den! De var i byn och handlade och Axel gick nästan hela vägen hem, satte sig i vagnen med tvång för att trottoaren slutade och mostrarna tyckte det var lite läskigt att han skulle gå själv då! Men varje gång de frågade om han skulle sätta sig i vagnen sa han nä, har du ont i benen då, nä svarade han! Är du trött, nä blev svaret! Tänk vilken ork han har ändå! Otroligt!

Igår åkte Axel och jag till Trummenäs medan bloggpappan var och övade ytlivräddning med brandkåren. Senare på eftermiddagen åkte bloggpappan till Hässleholm för att spela på ett bröllop. Axel och jag hade en härlig dag på Trummenäs. Solen sken den mesta av tiden, vi kunde sola och bada, underbart! Axel hade hur roligt som helst när han sprang i vattnet och plaskade! Det var riktigt högvatten så vattenbrynet hade flyttat upp lite och det passade Axel perfekt! Han älskade det!

När vi kom hem tog vi det lugnt en stund för det kom en störtskur ute. Sen tog vi en promenad innan Amanda kom för att tillbringa kvällen med oss! Vi grillade och åt god mat, mysigt! När Axel somnat spelade vi melodifestivalspelet för att sedan somna i soffan! Amanda skulle hämta mamma och pappa som var iväg så vi sov i soffan tills hon åkte! Sen gick jag upp och lade mig i sängen!

Nu har Axel och jag lite morgonmys i soffan, bloggpappan sover för han kom hem sent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar