söndag 17 juni 2012

Lördag!

Igår morse tog Axel sovmorgon till strax innan klockan sju, vet faktiskt inte riktigt när det hände senast! Efter frukost och liten lugn stund i soffan hela familjeb satte vi igång med omflyttning av lite möbler i huset. Vi skulle ta ner ett stort skåp från övervåningen som vi tog över av förre husägaren, gör skåpet gick inte att ta ner utan att ta sönder det. Nu hade vi tröttnat på skåpet, så min brudkista skulle upp istället. Bloggpappan var ju tvungen att testa om utifall att kanske skåpet ändå gick att ta ner i sin helhet... Efter mycket kämpande och en del fula ord kom han fram till att det inte gick... Så han fick ta fram hammaren och slå sönder skåpet. Jag och Axel rensade kistan så länge! När skåpet väl var ute städades det av på övervåningen och där efter kom kistan på plats! Det blev jättefint, mycket smidigare ser det ut! Skönt att få lite mer plats i tv-rummet med, där kistan stod förut!

Sen gjorde Axel och jag oss i ordning för en kortare Trummenäs-vistelse:) vi packade ner saker för en övernattning och så körde vi utåt vid 3-tiden. Vi åt middag tillsammans med övriga och vid 5-tiden gick mormor, moster Amanda och moster Fia och spelade golf och morfar, kusin Edvin, Axel och jag gick till lekparken vid campingen och gungade, åkte rutschkana och gungade gungbräda. Axel kunde inte låta bli att gå ner till vattnet och kasta lite stenar så det sa "plums" :) tyvärr tog batteriet på telefonen slut när jag skulle ta kort på detta! Vi gick en liten promenad i området också!

Hemma vid stugan igen spelade Axel och Edvin med badmintonracketarna och en liten golfboll! Fotbollen kom också fram och spelades på! En härlig eftermiddag/ kväll på Trummenäs blev det! Axel somnade gott när han väl gick och lade sig, sen lyfte jag ut honom i lillstugan när Fia, Amanda och jag gick dit för att sova!

Idag spelar alla de andra golftävling. Axel och jag tar det lugnt i stugan. Snart ska vi åka hemåt till bloggpappan som var på galej igår kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar