söndag 18 december 2011

Helgen redan över!

Ja, blogginläggen kommer lite sporadiskt just nu för vi har en del att stå i:)

I fredags slutade jag tidigt och då hade vi trevligt besök av Neo, Nelly, Helle och moster Fia. En mysig stund med lek och lite fika! På kvällen blev det god mat tillsammans med familjen och moster Fia. Axel somnade innan kl 7, han var så trött, så trött efter att ha vaknat tidigt på morgonen och inte sovit mycket under dagen stackarn... Bloggpappan slipade och donade i hallen så den var klar för tapetsering i lördags.

Ja, lördagen innebar tapetsering av hall tillsammans med Axels mormor, morfar och gamlamorfar. Bloggpappan tapetserade och jag och gamlamormor underhöll Axel! På kvällen var vi bortbjudna till ett par grannar och hade en supertrevlig kväll med god mat och dricka och massor av prat och skratt!

Idag har bloggpappan målat några av väggarna i hallen. Vi har haft mysigt besök av Maria och hennes Jocke som precis flyttat tillbaka till Sverige från LA, skoj att se honom igen! Sedan åkte Axel och jag till stan, Axel till mormor och moster och jag till affärerna för att fixa de sista julklapparna som skulle inhandlas i stan. Nu återstår bara ett fåtal klappar! Bloggpappan målade ett lager till i hallen. Efter god middag hos mormorn och morfarn åkte vi hemåt för ytterligare tapetsering! Och oj så fint det blev! Är jättenöjda med vårt tapetval, kommer bli riktigt bra när allt är färdigt:)

Nu återstår bara att säga godnatt! I morgon väntar jobb för mig, jag inleder en 4-dagarsvecka, har tagit semester på fredag!

/ bloggmamman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar