söndag 11 december 2011

Helgen redan över!

Oj, vad fort helgerna går...Redan söndag kväll och i morgon väntar jobb för min del. Axel och bloggpappan får vara hemma och mysa!

I fredags trubadurade bloggpappan och Axel och jag var hos mormorn och morfarn och mös. Vi sov över i stan och på lördagen tog vi en tur upp på stan medan bloggpappan åkte hemåt för att fortsätta i vår hall. Det var bara så himla kallt ute så efter att jag stått ute med Axel en stund tog morfar över och Axel och morfar gick hem efter en stund!

Axels mormor fyllde år i lördags så vid 16- tiden var det dags för kalas! Bloggpappan kom in till stan igen:) efter kalaset såg vi Så mycket bättre och därefter gick bloggpappan upp på Stars och kollade El classico. Jag stannade hos mamma och pappa, var supertrött och så hade jag grymt ont i ryggen, troligen en sträckning eller muskelinflammation som jag känt av sen i torsdags...så det slutade med att vi sov i stan igen! Idag åkte vi hemåt vid halv elva- tiden, skönt att komma hem men vi har haft en härlig helg!

Vi har hunnit städa av huset och bloggpappan har satt gips på väggar och tak i hallen med hjälp av Pelle, Johan och axels morfar. Vi har också bakat pepparkakor med moster Fia och mormor i eftermiddag. Detta tyckte inte Axel var lika skoj som lussekattsbaket. Han satt bara en liten stund, sedan busade han med morbror Carl som också var med!

En härlig, fullbokad helg till ända! Längtar redan till nästa! Men först ska vi klara av en jobbvecka med luciafirande, julpyssel och annat skoj tillsammans med barnen:)

/bloggmamman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar