torsdag 17 november 2011

Onsdagen!

Fullt ös från morgonen som alltid i familjen! Bloggmamman knallade till jobbet vid sex och Axel var klarvaken vilket innebar att jag med fick vara det!

Frukost, förmiddagsvila för Axel medans jag packade ihop skötväskan och därefter en snabblunch innan gammalmorfar kom för att skjutsa in oss till stan och BVC där! Det var nämligen dags för Axels 18 månaders undersökning och vaccinationen som man får då!

Jag var ju som sagt var i kontakt med Lund i förra veckan och eftersom det fanns en mikroskopisk chans att operationen blir gjord i december så ville vi se till att vaccinationen var gjord i tid ( minst två veckor innan op tror jag är reglerna). När vi sen då ringer BVC och frågar om det finns tid till undersökning och spruta så säger hon att den första lediga är 14:e december! Aj fanken säger vi och förklarar situationen vilket leder till att vår fantastiska BVC sköterska (och läkaren som närvarade förstås) väljer att ta emot oss klockan 11.50 igår! Vilket är deras lunchtid, snacka om tillmötesgående!

Spruta och undersökning gick som en dans och nu återstår det bara att se ifall det blir några reaktioner på den, upp till 14 dagar kunde det dröja!

Efter det så höjde vi med till hässlegården och där möttes vi snart av bloggmamman och bjöds på god middag!

Onsdagskvällen bjöd på ett möte med riktigt spännande framtid för mig, lite tidigt att avslöja något men detta kan leda till något riktigt bra! Lite extra pengar med :)

Hemma därifrån så har vi fått besök av Mogge, Åse och charmiga Hjalmar och moster Fia! Det blir gofika med muffins som bloggmamman bakat samt kladdkaka som Åse/Mogge/Hjalmar bakat!

Lite senare kommer också mina bröder Magnus och Stoffe för att kika KHK - Kungälv!

/bloggpappan

1 kommentar:

  1. Men gud vad fina människor det finns! Tänk om det fanns fler av såna!

    SvaraRadera