lördag 13 augusti 2011

Varför?

Varför... Har jag så svårt att hålla humöret uppe så fort situationerna kring Axel inte blir riktigt bra!

Ikväll var vi ju på kalas för Amanda, ett väldigt kort kalas för vår del tyvärr! Dela så sov Axel när det var dags att gå till kalaset och han behagade inte vakna förrän klockan blivit fyra, men en timme och en kvart senare kom jag och Axel inramlande. I början gick det bra med allt men ju längre tiden gick desto gnälligare blev han och bör han skulle äta sin mat så bröt han fullständigt! Vi konstaterade att han såg lite dassig ut och kändes varm!

Ert försök gjordes att ta febern med en termometer under armen men det gick inget vidare och Axel var mest vansinnig! Här kommer mitt dåliga humör! Varje gång jag blir orolig, för det är det jag blir när han mår dåligt, kanske äter dåligt osv, så hamnar jag i någon slags tunnelseende och blir supersur, lättirriterad och bara vill försvinna! Detta är jättejobbigt för det drabbar mest som som är runtomkring mig just då! Men jag är faktiskt en trevlig kille egentligen!

Vi gick i alla fall hemåt och där visade termometern 39 grader! En Alvedon i rumpan och lite sömn borde göra susen tänkte vi och grymtade lite om att kvällen inte blev alls som vi tänkt oss! Tre timmar senare är klockan nio och Alvedonen har fått ner febern till 38,7 och Axel har fortfarande inte visat något tecken på att vilja somna trots några rejäla försök av hans föräldrar!

Mer Alvedon och denna gången som flytande, vilket gjorde susen! På tjugo minuter var Axel mycket klarare i blicken och piggare i kroppen!

Så pass pigg så att han klockan 22 fortfarande är med oss klarvaken! Han har då också fått vara med oss och äta ost och kex och det var minsann rejält uppskattat!

Runt 22-tiden så kom Axels farfar upp för att lämna över en present som han köpt på Sailet, en liten hund som kunde skälla och springa! Kul även om Axel till en början var lite skraj!

Nu när klockan blivit nästan halv elva så har vår hjälte änligen kommit till ro och vi har slagit rot i soffan, det blir nog snart sängen kan jag tro!

/ bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar