söndag 17 juli 2011

Kalas in på sena natten...det kostar på en söndag!

Gårdagen gick i en rasande fart tycker jag, den liksom bara rullade på. Klockan 18 skulle både bloggmamman och jag vara på Lorentsberg för att fira Jimmy, Emelie och Sjösten och stora delar av lördagen gick egenligen åt att bedöma lillemans tillstånd, var han så frisk så att vi med gott samvete kunde lämna bort honom för natten?

Lördag förmiddag gick bloggmamman en runda på stan för att genomföra ärenden medans Axel och jag tog bilen ut till kvällens festplats för att hjälpa till att sätta upp partytält och lämna ut mitt ljudsystem som skulle användas. Axel var på sitt bästa humör och efter att ha suttit avvaktande i vagnen en stund och inspekterat alla som sprang som yra höns mellan tältpinnarna så var hann tillslut sugen på att komma ner på marken och leka lite. Egentligen så är det rätt dumt att köpa leksaker, det räcker ju att låta de små liven leka med de verktyg och saker som vi vuxna använder i vardagen. Framför allt det dom inte FÅR använda är ju särskilt lockande.

Väl inne i stan igen så blev det lunch för hela familjen och beslut togs på att Axel var tillräckligt pigg för att klara sig utan mamma och pappa för en kväll, men för säkerhets skull så kom mormor och morfar till vår lägenhet och tog hand om gullungen. Kvällen och natten hade gått kanon och bloggmamman och jag fick en fantastisk trevlig kväll tillsammans! När vi ändå är inne på det så vill vi ju tacka festfixarna för en som sagt var riktigt trevlig kväll. Härligt god mat och dricka och trevlig stämning.

Söndagen började vi halv sju tiden med att Axelmannen ville ha välling så det löste vi ju såklart, och därefter så gjorde bloggmamman något som jag väljer att kalla för "dagens goda gärning", hon steg nämligen upp och lät mig sova vidare, och det var inte tråkigt och framför allt inte så vi bestämde kvällen innnan.

Efter en timme så bytte vi plats och efter ytterligare en stund så gjorde jag henne sällskap i sängen igen och då hade Axel också valt att sova en stund till. När vi alla tre vaknat så blev jag sjukt sugen på att hitta på något och varför inte åka och besöka loppisen i Brunnsparken i Ronneby. Förslaget mottogs med god ton och en stund senare så var vi på väg mot Ronneby, med på färden var också moster Fia.

Utan att någon av oss varit på denna loppis förr men ändå fått lite berättat för sig så hade man en ungefärlig bild om vad som väntade, men när vi kom fram så blev vi alla förvånade för helsike vad folk det var och när vi kom fram till själva loppisområdet så konstaterade vi ganska snabbt att det fanns fynd att göra men även att det fanns bra mycket "skit" som var till salu.

Bloggfamiljen gjorde förstås några fynd. Bloggmamman hittade en flaska av modell större i en trälåda som hon putsade upp och använder som vas. Jag gjorde ett klipp på ett xbox spel för 35 kronor i kanonskick, jag vet att spelet kostar 199 kronor begagnat på Game så det tyckte jag var en bra affär! Sen så hittade vi en fin stapelleksak, ni vet en sån där man har en bottenring med en pinne på och så bygger man från större till mindre och tillslut så har det blivit en pyramid/gubbe eller kalla det vad ni vill, i trä till Axel för 20 kronor också i kanonskick. Kunde inte heller motstå ett golfset till Axel. Kanonskick åter igen, fyra plastbollar, fyra peggar, putter, wedge och driver med huvuden i plast men skaften var av "riktig" kvalitet liksom greppen. Allt förpackat i en bag. Kul leksak som Axel faktiskt lekt med hela kvällen, söt är han när han sitter och sveper klubban över hela golvet i hopp om att nån gång träffa bolluslingen. Jag känner igen känslan!

När vi kom hem igen så köpte vi pizza som satt som en smäck då vi alla hunnit bli riktigt hungriga. En stund senare på eftermiddagen så kom bästa Maria på besök också! Massa prat och lek med Axel blev det och jag lyckades med konststycket att somna i soffan! När vi äntligen har gäster, ja då ska man gå och sova, bra jobbat där Karlsson!

Nu är det typ död/sov-VM som genomförs på vår soffa! Bloggmamman plockade fram sin bok men just nu läser hon inte många rader, det kan jag meddela! Ska se om jag inte kan knäppa en bild med ifånen!
Jag ska nog ta och kika in damfinalen, i alla fall tills jag somnar.... om typ tio minuter!

/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar