torsdag 21 juli 2011

Gammelmormor och morfar, biltvätt och filmpremiär!

Vill börja med att gratulera min bror Magnus som igår fyllde 19 år,det glömde vi uppmärksamma på bloggen igår, kalas på lördag, önskelista tack!

------------------------
Som det står i överskriften, det är så denna dagen har sett ut, snabbt sammanfattat. Idag på morgonen så sov Axel ända till halv åtta så idag var det ju inga problem för mig att ha den tidiga morgonen =) Han ve hur han ska bete sig den lilla gobiten!

Efter frukost så gick jag upp till Hemköp för att hämta ut det paket som anlänt till oss. I paketet gömde sig servetter som vi ska ha till bröllopet! Kommer bli så bra! Efter att hela familjen sen gjort sig i ordning så rullade bilen mot Hässlegården för att besöka gammelmormor och gammelmorfar. Där blev det god fika och senare en bit mat! Gott! Gammelmorfar är i startgroparna vad det gäller ommålning av huset så tanken var att det kanske skulle blivit några penseldrag i dag men regnet slog ut dom planerna, vi satsar på det imorgon istället och hoppas på bättre väder då.

Tillbaka i stan så uträttade vi några ärenden på stan och sedan skickade jag hem bloggmamman och Axel så att jag ostört kunde gå och titta ut älsklingens morgongåva =) kommer bli superbra! På vägen hem så sprang jag förbi leksaksaffären och räkade där komma över en film till Axel. Den innehöll ett avsnitt vardera med Rorry, Byggare Bob, Fiffi och Thomas tåget!

Anledningen till att jag idag fick för mig att köpa film är att den senaste tiden så har Axel börjat visa rejält intresse för vad som händer på tv:n och då framförallt de tidiga morgnar då jag satt på barnkanalen på tv. Han fastnar med blicken, applåderar och gestikulerar. Inga långa stunder dock ska tilläggas men när intresset försvinner för tv:n så leker han en stund för att sen titta en stund till.

Så häromdan hämtade jag den tv med inbyggd dvd som mina föräldrar hade hemma till Axel och idag blev det som sagt var filmköp och ikväll då givetvis filmpremiär. Hela tv hörnan i hans rum är provisoriskt uppbyggd (= tv:n på en back) men fyller ändå sin funktion. Jag drog dessutom fram hans fåtölj och satte framför tv:n så där satt han som en kung! Det var riktigt häftigt att se Axels reaktion när filmen började, genast så åkte händerna upp i vilda gester och kroppen diggar med i musiken följt av spontana klappningar. Så go han är!



SÅ nu har Axel och jag haft vår första riktiga film-tittar-stund tillsammans! Kort men underbar!

Imorgon är det som sagt var kanske målning på schemat beroende på vädret. På kvällen ska jag trubadura på skönstavik, beroende på vädret! Vi får se helt enkelt!

/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar