onsdag 13 juli 2011

Eftermiddag i Fur.

Igår kväll satt Jimmy och jag och spelade Xbox, riktigt trevligt för övrigt, när han knallat hem så började bloggmamman klaga på ont i magen men trodde det nog snart skulle gå över! Det gjorde det dock inte utn snarare tvärtom.

Bloggmamman fick helt enkelt ligga kvar i sängen medans jag och Axel, redan klockan 07.00 tog oss till Hoglands lekpark. Vi var ensamma! Jag kände bara att det inte gick att sitta inne en hel morgon till så en stund i parken blev perfekt, då störde vi ju inte bloggmamman heller.

På vägen hem köpte vi frallor i hopp om att bloggmamman skulle sovit bort lite ont. Hon orkade äta frukost men sen gjorde det för ont så hon fik och la sig igen. Axel hade också hunnit bli trött så efter att jag dukat av frukosten så blev det tv-spels tid för mig!

Vid halv tolv så kände jag bara att nu får det minsann hända nåt! Då hade vi hunnit leka massor av lekar flera gånger om. Axel och jag bestämde oss för att köra upp till mina föräldrar och bloggmamman fick välja om hon orkade följa med, vilket hon gjorde.

Där uppe blev det grillad mat, jordgubbstårta och en massa lek för Axel med farmor och farfar, Christofer, och Niklas samt hans tjej Linda.
Efter att ha hamnat i narkoman efter middagen bestämde vi oss för att ta en promenad med destination där Axels farfar åkt för att klyva ved. Axel fick provsitta traktorn tillsammans med christofer, han fick provdra alla spakar på lyftkranen med farfar och en massa andra saker! Lite undrande om vad det var för högljudda maskiner som var runt omkring honom var han allt!
Bilderna är förstås tagna därifrån som ni förstår :)

När vi kom hem så hade bloggmammans mage återigen börjat protestera och denna gången la kroppen till lite huvudvärk. Tvättstugan var bokad så jag sprang snabbt ner och styrde upp tillvaron där nere för att sen snabbt upp och natta lilleman!

Allt gick kanonsmidigt och jag kunde sätta mig i soffan och börja invänta kvällens fotboll! Några byten i tvättrummet hanns med och precis bär domaren ska blåsa igång så.... Vaknar Axel! Helt otrösterlig! Hans näsa är igenkorkad med snor och han är inte nöjd med sin situation för tillfället! Snabbt fram med nässopray, SLUT! Upp och bära i kalluft och tillslut kan jag lägga ner honom i sovande tillstånd! Måste ha näsdroppar till natten så det är ju bara att knalla iväg till city hallen. På vägen hem byter jag sista tvätten och när jag kommer tillbaka så är första halvlek slut!

Nåväl, det finns en andra halvlek! Axel sover ännu, peppar peppar och bloggmamman sover i fosterställning i soffan och för sitt bästa för att bli frisk!

Nu ska jag se på fotboll!

/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar