fredag 1 juli 2011

Axels nya leksak och farmorbesök!




Ja som ni ser och förstår så är bloggföräldrarna idag några hundrapengar fattigare i och med lillemans nya leksak som vi hämtade på posten idag, men glad och nöjd blev han så det var det minsann värt :)
Inte helt klockren teknik på att köra den ännu men det kommer med lite övning!

Annars började dagen vid strax innan sex och det var min tur att stiga upp! Strax efter sju så var jag bara tvungen att be bloggmamman stiga upp och byta plats med mig, varken ben eller ögon ville lyda mig trots att jag slocknade vid tio igår! Och ovanligt nog så tröttnade Axel också efter några minuter och somnade han också så då fick jag sällskap i bingen igen! Nice! En timme senare så är det frukostdags. 

Bloggmamman och Axel mötte upp Fia  för att gå till lekparken en stund innan Fia skulle infinna sig på jobbet. Gungning och sandlek blev det, och under tiden så städade jag av vår alldeles för ostädade lägenhet! Dammsugning, golvmoppning och toastädning Hanna med innan jag hoppade in i duschen och därefter mötte upp bloggmamman och Axel för att göra ärenden på stan. Bloggmamman sprang in på Lindex för att hitta ett skärp till Axel.. men det enda hon hittade var två snygga långärmade tröjor :) en runda in på
Hm efter det men ingen lycka där heller! Apoteket fick sig också ett besök för vi se tvungna att beställa mer minimax! Sen gick vi till Hemköp och hämtade ut axels nya leksak. Axel hade då hunnit somna så bloggmamman och jag unnade oss en lunch på Hot Woks uteservering, vid time ni vet, så gott!

Först mat och sen lek med bilen var det bestämt när vi kom hem men Axel var helt slut efter maten, trots att han sovit länge under våra ärenden över stan, så det fick bli en stunds vila till! Så svårt att komma till ro han har lilla killen trots att ögonen går i kors, så jag fick ta till vagnen och en promenad för att det skulle bli nån sömn! 

DÄREFTER blev det lek med nya leksaken! Riktigt kul verkade han tycka!

Efter att ha spenderat några timmar hemma så bestämde vi oss för att ta en långpromenad! Vi bestämde oss för att traska ut till sjukhuset och säga hej till Niklas och mamma. När vi kom fram så sov Niklas som en stock så mamma kom ut och pratade och lekte i massor med sin prins! Tror att hon blev glad att vi dök upp och bröt av allt skit för en stund! Niklas har för övrigt gjort en extra knäundersökning idag fö att kolla förändringen, sen har han också lämnat ifrån sig ett benmärgsprov samt en lymfkörtel! Väntar på svar från Lund! Dom hade haft kontakt med den person som behandlat Niklas blodprov från akuten och slagit larm( inte den doktor som borde gjort det utan en annan flera dagar senare) och hon hade aldrig sett så dåliga levervärden på en så ung person nån gång! Inte bra!

När vi kom hem så slukade Axel vällingen snabbt och somnade som en stock, under tiden gjorde jag lite fredagsgott! Idag blev det hemmagjord milkshake och till det en god macka med gott pålägg! Inte så dumt alls faktiskt! 

Nu så tittar bloggmamman på klassfesten på kanal5play på datorn och jag på CSI på tv:n! Avkoppling och det är inte fel!


/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar