tisdag 21 juni 2011

J-a glassbil...

Har precis kommit ut och satt mig i soffan efter att glassbilen väckte Axel när den körde förbi utanför vår lägenhet. Han vaknade av den höga signalen som tydligt hördes in i sovrummet genom det öppna fönstret...Och gallskrek vid uppvaknandet...Så fort jag lämnade honom började han skrika igen, så det var bara att sätta sig bredvid hans säng och buffa på rumpan. Efter ett långt tag somnade han igen, äntligen! Så just nu ligger inte glassbilen så högt upp på min lista...

Mina kära systrar är här nu och har köpt med sig glassiären-glass, gott!

Dagen började 05.00 för Axels och min del, FÖR tidigt om jag får välja, men det får jag ju inte:) Axel själv är jättepigg och det spelar ingen roll vad vi gör för att han ska somna om, han gör inte det helt enkelt! Så det är bara att stiga upp och börja dagen! Väl uppe så piggnar man ju oftast till rätt snabbt. Bloggpappan steg upp strax efter 6 så då passade jag på att krypa ner i sängen för en liten stunds sömn till:) När bloggpappan gick till jobbet fixade jag fram frukost till Axel och mig. Vid halv 9 mötte vi upp Christine för en morgonpromenad. Axel somnade en kort stund i vagnen.

Efter en härlig promenad lekte vi i Axels rum, men Axel var fortfarande trött efter den tidiga morgonen så han fick ta en liten lur till innan lunch. När han vaknat till åt vi lunch och sedan kom moster Amanda på en kort visit innan vårt eftermiddagsbeök kom! Hasslö-familjen, med ett hjärtebarn, som vi lärt känna kom vid halv 2-tiden. Det var andra gången vi träffades idag och tjejerna var inte alls så blyga idag utan satte nästan direkt igång att leka och ta hand om Axel. De är ju lite större och tyckte nog det var mysigt med en så liten kille! Axel gillade att bli uppassad och allihop lekte en lång stund tillsammans i Axels rum innan vi fikade lite! Även efter fikat fortsatte leken men till slut blev Axel trött och somnade. Bloggpappan hann hem och säga hej innan det var dags att säga hej då för denna gången.

Axel och jag följde bloggpappan till fotbollssamlingen och fortsatte bort till moster Amanda och morbror Carl för en stunds lek. När vi kom hem igen var det sovdags för Axel och han fick medicin och välling. Efter lite bök i sängen somnade han gott, men som sagt, bara för en kort stund innan glassbilen körde förbi...

/Bloggmamman

2 kommentarer:

  1. Det var likadant för oss på Södra Skepparegränd med vår dotter när hon var 2 år. Somnade vi 7-tiden på kvällen och vid 19:30 tiden kom den utanför med sin underbara stämma......hon vaknade och gallskrek. Torsdagar var hatdagen för oss när den kom för det var likadant varje gång...... Allt är lugnt nu tack och lov så inga men för livet med andra ord;)

    SvaraRadera
  2. Ellan: skönt att höra att det går över:) Mm, återstår att se om detta blir en följetong för oss också.../Bloggmamman

    SvaraRadera