onsdag 1 juni 2011

Fyllda dagar!

Mina vänner, den här familjen kan minsann tekniken att fylla sina dagar med aktiviteter till maxgränsen. Inte en dag utan att det hittas på en skojighet eller två uppblandat med tre eller två måsten.

Som idag medans jag jobbade,7-14, så åkte bloggmamman och Axel återigen ut till husvagnen på trummenäs, kan ju avslöja att det kommer att spenderas en hel del tid där för den som inte redan listat ut det. Där ute trivs dom båda som fisken i vattnet och dagens besök innehöll bara bus och skoj.

För min del så började jag min lediga eftermiddag med att gå upp på stan för att uträtta ett måste, det är/var så att vår strömkabel till datorn i en tid varit mer eller mindre trasig och igårkväll så sa den adjö för alltid så att idag inhandla en ny var inget att välja på. Mot teknikmagasinet beagv jag mig och hittade en universalladdare för 379 kronor, halvdyrt med ändå billigare än att köpa en ny orginal kan jag tro!

När jag kom hem igen så var också bloggmamman och Axel tillbaka på hemmaplan. Massor av mys och bus hann jag med innan det var dags att samlas inför kvällens match mot Jämshög på Bredasjöns IP. Och till er som tänker : "va fasen, är den gossen aldrig hemma med familjen" kan jag bara säga att just nu i en vecka eller så har det varit ganska mycket för min del med fotboll och golf men jag försöker så gott jag kan. Upp till Bredasjön anslöt i alla fall Klanen Fagerberg lagom till matchstart, och då med bloggmamman och Axel längst fram tätt följda av Fia, jojjan, Edvin och PM. Axel skötte sig enligt uppgifter exemplariskt och även om han var sjukt nära att få en boll på sig så klarade det sig med en hårsmån, gode gud att det kan vara farligt att till och med gå på fotboll.

Matchen vann vi i alla fall med 5-3 tillslut och det bjöds inte på nåt skönspel, men tre poäng är alltid tre poäng!

Nu har vi hunnit vara hemma ihop en stund jag och min älskade, lite onsdagsmys har vi hunnit med genom lite gott att smaska på. Nu blir det läggdags om vi ska orka upp imorgon, det är nämligen så att jag ska iväg en liten runda igen, tro det eller ej! Det är golftävling som gäller och det är gemensam start klockan sju vilket innebär att vi ger oss av redan sex härifrån stan vilket i sin tur innebär uppstigning och frukost innan dess! Tjo!

Så, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar