tisdag 10 maj 2011

Tillbaka i vardagen

Idag var det dags för bloggpappan att bege sig mot jobbet igen, han har varit ledig nästan en hel vecka! Axel och jag har haft en lugn dag hemma. Morgonen ägnades åt en hel del fix med iordningställande av oss båda, vikning av tvätt mm. Där efter tog vi en promenad i det underbara vädret! Så himla härligt:) Axel somnade på vägen tillbaka till lägenheten så då passade jag på att dammsuga lägenheten medan han sov gott i vagnen på balkongen! Jag hann även med en kort stund i solen med min "braiga" bok innan han vaknade! Då var det dags för lunch för oss båda och sedan lekte vi lite i Axels rum. Vi tog oss ut på en andra promenad för dagen, man får ju nästan dåligt samvete om man sitter inne för länge när vädret utanför fönstret är så fint! Vi gick till en lekpark och Axel gungade länge och skrattade så han kiknade! Vi busade med hans keps så både han och jag gapskrattade:) Sedan lekte vi lite i sandlådan också! Mysigt och strila sanden mellan fingrarna tycker Axel! Han hade sand precis överallt när jag satte honom i vagnen för att gå hemåt, men kul hade vi haft! Även denna gång på väg hem somnade Axel i vagnen och jag kunde ta det lugnt på balkongen med min bok! Efter bara en stund kom bloggpappan från jobbet och några minuter senare vaknade Axel! Vi busade lite tillsammans och Axel åt lite middag. Sedan åkte bloggpappan på fotbollsträning och Axel och jag donade och lekte lite här hemma. Vid halvsju-tiden började stickkvällen så när Axel somnat fortsatte jag med mitt virk-projekt!

Nu blir det snart sängen för bloggpappan och mig! Bloggpappan börjar 06.20 i morgon...

1 kommentar: