söndag 15 maj 2011

Sköna lugna söndag!

Visst är det underbart med helg, tyvärr går den alldeles för snabbt. Redan söndag kväll och trots att dagen började tidigt så har det gått rasande fort. Klockan halv sju så drog jag benen över sängen för att ta hand om en alldeles för piggson sett till tiden på morgonen. Till skillnad från alla andra tidiga dagar som tvingat på sig genom min tid som pappa så var jag idag ovanligt pigg och fylld av energi. Jag tog tag i disken från lördagskvällen och donade till så det blev snyggt i hemmet innan Axel och jag klädde på oss och begav oss ner i tvättstugan. Där styrde vi tillsammans upp tvätthögarna och körde igång maskinerna. Tillbaka i lägenheten så lekte vi i Axels rum, han har blivit så duktig på att stoppa i klossarna i rätt hål på en sån där klassisk klosslåda med formade hål i locket.

Efter en stund så började det lukta skunk från Axels blöja så den gjorde vi oss av med, och när vi ändå var igång så fyllde vi vatten i badkaret och tog ett bad tillsammans, något som Axel verkligen älskar!
När vi återigen torkat till och fått på oss kläder så var det dags att byta tvätt i tvättstugan. Därefter så lagade vi frukost och väckte bloggmamman. Ett sinnesjukt sug efter stekt ägg kom över mig när jag stod och gjorde mannagrynsgröten till Axel, detta är något som jag inte kännt på läge. Detta sug brukade dyka upp på den tiden man bodde hemma, eller rättare sagt åt hemma (mitt hus låg snuskigt nära mina föräldrar) efter att ha varit ute på galej. Då stod alltid farsan med stekspaden i högsta hugg och serverade de bäst stekta äggen i världen. Så slutsatsen av mitt äggsug idag på morgonen var nog attt jag var lite berusad/bakis när jag steg upp. Efter frukosten så gjorde hela familjen sig i ordning och tvätten slutfördes.

Vi har under en tid haft kontakt med en familj på Hasslö där en av deras två prinsessor är ett hjärtebarn. Vi bestämde för en tid sedan att vi idag skulle träffas för att prata och byta erfarenheter. Så vid strax efter ett styde vi bilen mot Hasslö. Flera timmar, intressanta berättelser, och en promenad senare så styrde vi återigen bilen mot stan. Det var vekligen ett jättetrevligt besök och jag fick minsann en guidad tur av tjejerna i deras rum. Stolt visade dom upp alla sina gosedjur, sängar och leksaker. Axel visade sig såklart från sin bästa sida, inte det minsta blyg inför nån och vid maten som bjöds honom så åt han 1,5 korv nästan ett halvt korvbröd samt en yoggi. Vi hade ju tagit egen mat med oss till honom men när vi andra åt korv så började det med att han fick smaka, sen delade vi upp mer och mer och när tjejerna fick lite yoggi att äta så ville även Axel ha det och även den  gick ner utan minsta protest. En oplanerad kanonmiddag som blev hur lyckad som helst.

Nu har vi hunnit säga godnatt till vår prins som sover gott i sin säng, vi har även kikat på mästaras mästare och är nu mitt inne i vm-finalen. Heja sverige!

/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar