tisdag 24 maj 2011

Ojojoj...

vilken bra vikt Axel visade upp idag:) Och hans mamma kunde knappt inte bli gladare! Idag har vi varit på vårt första BVC-besök nånsin och det blev Axels 1-årskontroll! Vi vägde honom och vågen visade på 8850 gr, jippi! Det är knappt jag tror att det är sant! Han har gått upp 260gr på 2 veckor:) Han var 72,5 cm lång. Han skulle också få 1-årsvaccinationen, en spruta i varje ben. Han skrek vid varje stick, men de här sprutorna går ju jättefort i jämförelse med RS-"vaccinet" så han blev snabbt glad igen. Ett lyckat besök på BVC helt enkelt!

Förmiddagen spenderade vi hos Nelly och Helle. Vi mös inomhus eftersom det ösregnade ute...! När Helle skulle hämta hem storebror från förskolan gick vi in till deras granne, som är min mormor! Jag behövde hjälp med en sygrej så passade på att få det gjort när vi ändå var nästan där liksom! Och jag hade sån tur att jag blev bjuden på middag hos mormor:) Vi åkte hemåt strax efter 14 för att hinna inom lägenheten innan BVC-besöket. Bloggpappan kom hem när vi kom från BVC och då gick jag och vilade en stund för mina ögon har varit trötta hela dagen...Bloggpappan och Axel lekte en stund och Axel fick middag innan bloggpappan åkte iväg för att spela match i Asarum. Axel och jag gick till moster Jojjan för att kolla in lite kläder Axel kan få låna av kusin Edvin. Massor av kläder kan jag säga, bra bra! Hemma igen blev det lite bus innan Axel var redo för sängen. Han somnade på 5 minuter och har sovit gott hela kvällen. Hoppas han klarar sig ifrån feber mm pga sprutan.

För min del blir det nog sängen snart. Axel har börjat vakna halv 6-6 nu om morgnarna och då måste jag i säng i ok tid för att orka upp och orka vara igång hela dagen! Så när bloggpappan kommer hem kanske båda hans älsklingar ligger och sover och det hör inte till vanligheten:)

/Bloggmamman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar