söndag 22 maj 2011

En dag med sol!

Sol är inte alls fel, eller fråga mina ben. Efter att ha gått en nästan fem timmar lång golfrunda, på grund av alldeles för långsamma marodörer i bollarna framför, iklädd trekvarts-jeans så har mina ben fått en lite annorlunda bränna kan man säga. Illröd från halva vaden och ner mot fotknölen för att där återigen bli kritvit pga ankelstrumpor, inte snyggt.... lägg därtill piké-bränna på armarna och en krag-bränna i nacken så är man lagom snygg! Men men golfrundan var trevlig i alla fall.

Ja, som ni förstår så har jag spenderat större delen på trummenäs golfbana idag, redan kvart över nio så blev jag hämtad av svärfar, svärmor och Fia. Innan dess har vi hunnit med några maskiner tvätt, frukost och lite annat småplock. Vid elvatiden så körde bloggmamman och Axel också ut till Trummenäs och husvagnen som de just nämnda golfspelarna har uppställd där. Där så åt dom båda mat och lekte i solen. En promenad och mer lek i lekparken hanns det också med innan dom mötte upp oss på 18:e hålet. Axel som en solstråle förstås. När vi plockat ihop våra bagar så begav vi oss alla till husvagnen där vi åt mat tillsammans, grillade hamburgare =) sen fikade vi på tårta som var kvar sen kalaset igår! Supergott även idag!

Massor av lek senare så körde en rejält trött bloggfamilj hemåt och inte allt för lång tid senare så somnade Axel supergott i sin säng. Hunnit plocka iordning bland tvätten och längs med golvet (läs Axels leksaker...) hann vi precis lagom innan Tobias och Ann-Sofie kom på besök. Detta var på tok för länge sedan detta hände och jag kan tala om att det inte kommer att dröja så länge tills nästa gång!

Nu är det också godnatt för oss bloggföräldrar, men först så bjuder jag på utlovade bilder från kalaset samt några från idag!











/Bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar