söndag 29 maj 2011

Dagen då doktorn ringde!

Vill först rikta ett stort grattis till alla mammor där ute då det är er stora dag idag, ingen som missat va! Extra stort grattis till min mamma och bloggmamman förstås! Morgonen började på ett helt oväntat sätt. Axel sov ända till sju, kanske dagen till ära, och när bloggmamman och Axel gemensamt säger att det är dags att vakna så kommer jag helt av mig. Jag hade tänkt fixa lite frukost på sängen och lite mys tillsammans med Axel men att han sov till klockan sju gjorde mig så förvånad att jag helt kom av mig, så det blev ett paket från Axel rakt upp och ner och en gemensam frukost vid köksbordet istället. Axel hade varit och inhandlat nytt "bodybutter" med tillhörande duschcreme på Bodyshop i present till mamma. Duktig kille tycker jag!

Nånstans under frukosten så sköt någon till mängder av energi i våra kroppar, och detta gjorde av vi tog tag i Axels rum. En liten ommöblering och utrensning av för små kläder blev det. Även den stora garderoben i hans rum fick sig en rejäl omgång, den har tidigare fungerat som en "tryck in allt vad du kan-garderob" men nu så har den faktiskt flera hyllor lediga! Summan av det hela blev riktigt bra men innebar också lite mindre plats på vinden istället=)

Efter storstädningen så rullade tiden på och vid två tiden så rullade bilen mot Rödeby för att hälsa på min mormor. Det var riktigt länge sedan jag träffade henne, av egentligen ingen anledning mer än att jag tycker det är lite obehagligt. Mormor är dement och är inte alls den mormor jag känner sedan innan och jag har TYVÄRR ritktigt svårt att hantera det, så egoistiskt nog så har jag hållt mig borta. Men idag så fyllde hon år och dessutom så var det mors dag och när då min mamma och pappa skulle dit och hälsa på så var det ju ett ypperligt tillfälle för henne att träffa oss och Axel. Det blev kaffe och fika och en trevlig stund som jag nog känner kan bli av igen snart!

Sen körde vi tillbaka till stan till bloggmammans mamma och pappa för att fira morsdag där. Det bjöds på grillat och efterrätt, riktigt gott! Axel och Edvin tjoade och busade så några lugna stunder blev det inte för någon.

Mitt i firandet så ringde Doktor Petru från Lund, och när dom ringer därifrån så är det som att allting runt omkring stannar upp. Man andas tyngre och börjar hålla tummarna stenhårt för att få ett positivt besked. Och denna gången hjälpte det! Doktorn berättade att dom var väldigt nöjda med resultatet av MR-undersökning och därför behövdes det inte göras en hjärt-kat innan nästa operation. Dom kunde alltså se att lungartärerna var i fint skick, även det lagade som var trångt innan förra operationen. Så JÄVLA skönt. Han kunde också berätta att hans 3:e operation var planerad till november/december så nu är det bara att börja ladda....shit!

Inte många minuter efter samtalet så brast det för mig, och jag blir lika förvånad varje gång. Man känner sig så himla stark och samlad men sen när man ska återberätta vad som sades så brister det! Usch!

Nu ska vi ha en underbar sommar och sen är det ju full fokus på bröllopet och därefter så finns det bara en sak som gäller Axel ska bli så nära frisk som det bara går, och det med hjälp av en, förhoppningsvis, sista operation!!

/bloggpappan

3 kommentarer:

  1. Underbart! Ni är så fantastiska. Det kommer gå som en dans!! :)

    SvaraRadera
  2. Åh vad skönt att testerna va så bra och att operationen är inplanerad! Kram från oss

    SvaraRadera
  3. GRYMT! Jag blev uppriktigt glad för Axels och er skull när jag fick veta hur det ser ut. Misstänker att en stor sten föll tungt från oket...

    Själv hade jag en dröm inatt om att Sam var op och klar och världens livligaste lilla skit. Jag hoppas på en sanndröm, kanske inte för mycket för jag drömde också att jag slarvat med rakningen (på huvudet) och att jag hade världens mohikanfrilla i nacken....icke snyggt!

    Sköt om er kära vänner!

    SvaraRadera