tisdag 19 april 2011

Idag är det...

1 år sedan jag gick hem från mitt jobb för att invänta beräknat datum för vår efterlängtade lilla bebis att titta ut! Bebisen var ju beräknad 2 juni och samtidigt trodde jag ju att jag skulle gå över tiden så jag trodde ju att vi skulle få vänta ett bra tag på vår lilla parvel, men tji fick vi! En månads väntan blev det innan världens finaste lille prins Axel kom till oss:) Kan inte förstå vad det här året tagit vägen, för jag kan påstå att tiden gått fort! Mycket har hänt, ett vädligt omtumlande år har det varit, med många tårar men också mycket glädje! Och vi har ju den finaste och goaste lille killen hos oss, det är vi väldigt glada för! I morgon blir Axel 11 månader, alltså bara en månad till det är dags att ställa till 1-årskalas!

Idag har Axel och jag varit på "lönesamtal" på mitt jobb. Min rektor, Axel och jag tog en promenad i området eftersom jag inte ville ta in Axel på förskolan och så ville vi njuta av det härliga vädret. Jag hade ju inte så mycket att tillföra om året som varit, rent jobbmässigt, eftersom jag inte jobbat en dag under det senaste året, men vi pratade lite framtid och naturligtvis fanns det en liten lönehöjning för mig med!

Axel somnade på vägen till jobbet men vaknade efter att jag lyft över honom till vagnen. Sedan tyckte han det var dumt att sova på en stund och somnade igen lagom till att vi var tillbaka från promenaden. Så jag fick äta lunch på jobbet, mycket tacksamt! Axel sov gott till jag var färdigäten! Sedan åkte vi hem och gav Axel lunch och där efter lekte vi en hel del till Axel somnade en stund. Då kom bloggpappan hem och vi umgicks hela familjen. Vid 17-tiden begav sig bloggpappan till samling inför kvällens fotbollsmatch. Axel och jag fixade lite och packade lite för vi skulle och kolla på fotbollen. Bloggpappans lag vann ikväll och han släppte bara in 1 mål! Bra jobbat! Axel somnade i vagnen efter lite välling och vaggning av moster. Han vaknade till en stund innan slutsignalen och var vaken vägen hem. När jag lade ner honom i hans säng somnade han gott igen:)

1 kommentar:

  1. Ja, herregud vad tiden flyger förbi! För er har året verkligen varit omtumlande. Snart ett år sedan alltså... Det är nu man börjar bli sådär lagom nostalgisk och sentimental...

    SvaraRadera