söndag 17 april 2011

Härliga väder, snälla stanna!

Åh, vad jag älskar detta väder som helgen bjudit på! Enligt väderrapporten så ska det bli ännu bättre nästa vecka, fan ta ågon om det blir annat resultat!

Även idag har varit en späckad dag med massor av skojigheter. Dagen började tidigt för hela familjen då det var tvättstugedags, så klockan 07.00 var de första tvättarna igång och familjen dukade fram frukost en stund senare. Hela förmiddagen var fylld med en massa da da da da och ett evigt jagande av en krypande son =) underbart! Bloggmamman kände igår av ganska mycket smärta ungefär från mitten av ryggen och fram mot bröstet. Hon hade likadant i början av graviditeten med Axel, men då med lite utslag, och då väntade vi in i det sista med att kontakta doktor och det konstaterades då att det var bältros. Som sagt var, smärtan har dykt upp igen, på andra sidan dock och inga utslag, så bloggmamman tog det säkra före det osäkra och ringde sjukvårdsupplysningen på förmiddagen. Klockan 11.20 fick hon tid på tullens jourcentral. Där konstaterades det att dert var bältros... IGEN... galet konstigt. Enligt doktorn är det bara 4% av de som haft bältros som får det igen. Vår familj har ingen tur med procenten! Men doktorn trodde att eftersom bloggmamman varit så snabb med att kontakta läkare så skulle det förhoppningsvis inte bli några utslag denna gången. Medicin att äta skrevs ut.

Medans bloggmamman var på jourcentralen tog axel och jag en promenad i det underbara vädret. Vi gick till lekparken och gungade och jag knäppte en massa underbara foton på guldklimpen med min "nya" kamera! Promenaden fortsatten en stund senare och inte många steg behövdes innan Axel somnade gott i vagnen. Det gav mig en massa tid att bara gå runt och fota på alla möjliga motiv =) Roligt!

Och på tal om motiv så har vi fått ett mail från fotografen Joi där han mailat de bilder som Vi Föräldrar valt ut till sitt reportage om oss. Kan inte annat än berömma Joi för alla fantastiska foton han har tagit på vår familj, så fantastiskt fina och reportagets kvalité  kommer i alla fall rent bildmässigt hålla världsklass!

Efter att bloggmamman kommit hem så rullade bilen nästan omedelbart mot Trummenäs Golfklubb. Det var dags för mig att göra årspremiär och jag tycker det gick riktigt bra. Drivern funkade överraskande bra, närspelet finns där även om det behöver slipas på. Bloggmamman och Axel rullade vidare till senoren där Pelle och Marianne bor, där bjöds hon på grillat och Axel bjöds på uppmärksamhet!

Efter golfen så åkte vi vidare mot Axels mormor och morfar. Där bjöds det på grillade hamburgare som morfar Stefan grillat på sin nya monstergrill, shit vad fin den var! Och Stefan stod likt ett barn på julafton och bara njöt vi grillen! Gott var det också! Axel fick också en tidig påskpresent i form av ett set med sandleksaker! Strax innan sju så begav vi oss hem för att göra Axel i ordning för kvällen, han åt sin välling med stor aptit och somnade så underbart gott i sin säng. Bloggmamman fixade lite med tvätten och plockade i ordning lite i lägenheten medans jag började styra lite med det tekniska såsom dator, kamera samt lite annat plock. Extern hårddisk skulle behövas kan jag säga och då förstår ni kanske lite vad jag pulade med!

Bilder lovade jag men av någon sinnessjuk anledning som jag nu försökt lösa tills jag fått gråa hår så funkar dom inte att redigera. Jag lägger in en bild i redigeringsprogrammet, lägger till text, sparar som jpeg-fil och detta är den procedur som jag alltid gjort med alla bilder. Första bilden som ni ser nedan gick ju bra men dom andra vägrar. Det blir bara en skapad fil som inte går att öppna! Har någon en lösning på detta så hör gärna av er!


/bloggpappan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar