torsdag 14 april 2011

En liten kille som tar sig fram!

Ja, som överskriften visar och som vi tidigare skrivit så tar sig ju Axel fram av egen maskin nu:) Och det går fortare och fortare! Han hasar sig på rumpan och tar fart med ena benet! Det ser roligt ut när han ger sig iväg:)  Men han är ju överallt, så många saker åker i golvet! Men det är sånt man får ta, en del saker kommer vi kanske plocka bort men en del saker får han helt enkelt lära sig att han inte får ta. En lampa har han idag dragit ner från ett litet bord flera gånger så till slut tog jag bort den. Ikväll precis innan Axel gick och lade sig satte jag tillbaka den och direkt tog han sig fram till den och skulle dra i sladden...!

Dagen har varit mycket lugn för Axels och min del. Vi har lekt en massa, tagit en tur till lekparken, gått en promenad med moster Fia och ätit mycket och sovit lite där emellan. Axel har bara sovit 2x30 minuter under hela dagen, men varit pigg och glad ändå, härligt! Han sover ju ok på natten så han behöver väl inte mer sömn på dagen. Det ser ju lite olika ut för olika dagar så han sover nog tillräckligt!

I morgon ska Axel och jag faktiskt besöka mitt jobb! Det ska bli himla skoj och jag har förvarnat om att vi kommer så att de är utomhus för dagisbaciller vill vi inte ha nu! Eftersom vintern varit lång var det längesen jag var och hälsade på men nu när vädret tillåter längre utomhusstunder passar det bra att hälsa på!

1 kommentar:

  1. det var trevligt att få träffa er en liten stund igår. Han är jämt så pigg och glad lille Axel.
    kram

    SvaraRadera