måndag 28 februari 2011

Mer pappa/son-tid!

Idag har jag fått ännu mer tid med min älskade son, bara han och jag, så mysigt!
Jag var tidig idag på jobbet så nästan innan jag fick tillåtelse så stack jag hemåt =)
För idag skulle jag nämligen skicka ner bloggmamman och Fia på hemligt uppdrag i Vinslöv. Bloggmamman ringde hem vid sextiden och sa att uppdraget var utfört och att dom nu var på väg hem! Bra jobbat tjejjer!

Under tiden som flickorna spenderade eftermiddagen iväg så hade jag och Axel en underbar kill-eftermiddag ihop. Klockan två kom BVC-Anna på hembesök för att bland annat göra BOEL-test och lite andra "besiktningar". Hon pratade också lite om att det snart började bli dags att sätta spärrar på skåpsdörrar och lådor. Hon hade också en våg med sig men då NEO tar alla vikter och mått så tänkte hon inte väga honom, men en nyfiken pappa fick henne på andra tankar! Det är ju tre veckor sedan senast han vägdes och även om det ju är vägning imorgon på NEO så ville jag veta. Inte så kul vägning dock, enligt hennes våg så skulle Axel väga 8020 och då bara gått upp 60 på tre veckor, ska dock tilläggas att det på kurvan ser helt normalt ut. Vi får helt enkelt hoppas att det skiljer lite på vågarna och att vi får en liten högre siffra imorgon. Men på det hela taget så fick Axel "blankt papper" av Anna och ett trevligt BVC-besök var över.

Därefter så lekte vi vidare med Axels alla leksaker och hade det helt enkelt jäkligt mysigt. Vid fyratiden började jag bli lite småsugen på mat så eftersom jag och Axel hade killdag så fick det bli pizza. Vi klädde på oss och tog en promenad innan vi ringde och beställde. När vi kom hem igen så satt jag vid tv:n och åt och Axel körde runt i gåstolen. Hans hundögon som stirrade på mig varje gång som jag tog en tugga fick mig att smälta. Tillslut så gick jag ut i köket och bredde honom en smörgås som jag delade i småbitar och la på bordet. 10 minuter senare var vi båda färdigätna.

Efter maten var vi båda sugna på att sjunga och spela lite gitarr så så fick det bli! Även om inte jag fick låna gitarren så mycket!


Vid halv sju-tiden så blev Axel så kopiöst trött så det var abolut läge att göra honom redo för natten. Och han är ju så duktig. Han mäker att, när han fått ny blöja och pyjamas,  jag vill tvätta och sprita hans "bölder" på huvudet så han böjer helt enkelt fram huvudet så att jag kommer åt riktigt ordentligt. Jag tvättar med tvål och vatten försiktigt och medans jag sträcker mig efter mer suddar att tvätta med så höjer han huvudet för att titta sen när jag närmar mig så sänker han huvudet igen.... precis som att han visste vad som behövdes göras. Och så gör han när det ska tvättas med sprit och även när det ska på salvan. Duktigaste killen.

Nu hoppas vi att vi får svar av doktorn imorgon vad det kan vara för nåt grisigt som Axel dragit på sig i hårbottnen.

Nu är bloggmamman tillbaka i soffan och jag ska nog försöka få till lite måndagsmys!

2 kommentarer:

  1. Elise älskar med att "spela" gitarr! Och när Militärpappan spelar för henne! =)

    SvaraRadera
  2. här är killen som tänker gå i pappas fotspår. Vem vet när han blir stor är han en IDOL-vinnare med skivkontrakt!!!

    Lycka till Axel, go for it!!!!

    Kram :)

    SvaraRadera