måndag 31 januari 2011

En dag fylld med tvätt! och en bildbomb från dagarna som gått!

Ja idag så slutade jag tidigt på jobbet och hann ungefär precis hem innan det var dags att köra igång dagens stora projekt, Tvätten! Nu var ju i och för sig inte högen så stor då vi tvättade för inte så länge sedan men frågan är om det blir så mycket roligare för det?!!
Innan jag kom hem så tog jag rundan runt skofynd i Lyckeby då jag på ryktesvägen hört att man sålde ut årets vinterskor. Då just den sorten vi ville ha är lite halvdyr (typ 650 kr) i nypris så tänkte bloggfamiljen att halva priset är ju ett kanonerbjudande. Tyvärr så hittade jag inte en storlek som skulle kunna tänkas passa!

Bloggmamman har spenderat sin dag tillsammans med Åse och Hjalmar som åkt till stan för att leka och busa! Hjalmar har ju också nyligen fyllt 1 år och fick också en present idag av Axel! Han blev glad enligt rapporterna =)

Annars så har dagen mest flytit på mellan tvättarna. Jag och Axel, eller mest jag, har lekt en massa med hans nya duplo och det smärtar mig lite när jag med rodnande ansikte erkänner att det är skitkul att leka med lego! Nu framåt kvällningen så blev vi ensamma jag och Axel då bloggmamman hade date med stickvännerna. Axel var inte alls nöjd med att behöva vänta in i det sista på att klockan skulle ticka på lite innan jag tyckte att det var dags att sova! Men när väl vällingflaskan plockades fram så blev han snart både mätt och riktigt nöjd, och somnade som en stock!

Ikväll fick jag ett mycket uppskattat samtal från Stockholm och ifrån Sam-pappan! Är svin-kul att höra av våra vänner däruppeifrån! Han hade precis sett ett kortare reportage på tv:n om att man upptäcker alldeles för liten del av hjärtfelen på sjukhusen, utan kanske långt senare vilket ju givetvis medför och innebär en betydligt högre risk att det går fel. Doktorn, som var bekant för Sam-familjen från Astrid Lindgrens-sjukhus berättade också, hör och häpna nu mina vänner, att i stort sett all forskning kring hjärtebarn och barns hjärtfel sker vi skänkta pengar, nästan ingenting kommer från staten. Låter helt otroligt. Han berättade vidare att de flesta ultraljudsmaskiner som dom hade var inköpta av pengar från olika stiftelser och fonder. Otroligt men sant!

För övrigt så önskar vi er all lycka från Blekinge, Sam-familjen! Inte omöjligt att vi våldgästar er till sommaren=)

Jag bjuder också på en bildbomb från dagarna som gått!

På följande bilder så är det den beryktade duplo-leken =)




Bilderna nedan är tagna från fikan hemma hos Fia, där vi kollade på handbollen!




Här nedanför så är det jag och bus-Axel som hittar på tokigheter!



/Bloggpappan

3 kommentarer:

  1. Haha Axel din lilla gobit! Kul att vi ses de närmsta dagarna. Vilket fint lego!! Den där kladdkakan ser ju inte helt fel ut =) Henke frågade med tanke på nyheterna igår om de va pga Axel efter artiklen i aftonbladet =) Otroligt och helt fantasktikt hur långt man kan komma med forskningen. Kram

    SvaraRadera
  2. Helt klart underbart hihihi... En sådan härlig liten buse ni har.. och vad stor han har blivit.. Underbart att se de små liven växa upp.. Hinner knappt med Ebba ;o) Ge lilla coolingen en kram från oss

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det en liten gobit och buse vår lilla Axel! Och, ja, Jenny, stor är han och man hinner inte riktigt med!

    Nja, riktigt så var det inte Lisa, men hade ju varit skoj om det hade varit så! Men är bra att de små hjärtbarnen uppmärksammas av media! Ja, ses väl nu någon dag,fredag kanske?!

    Kram till er!

    SvaraRadera