onsdag 13 oktober 2010

Pappa åker till doktorn!

Idag var det min tur att åka till doktorn och ta en halsodling! Snabbtestet visade negativt, men man skickade en odling för vidare koll.

Jag passade även på att ta tag i ett gammalt problem jag ignorerat länge nog.
Jag har i flera år till och från haft ont i rygg och i min vänstra testikel och man har tidigare konstaterat och behandlat mig mot prostatit, kronisk prostatainflammation.

Jag har nu igen sen en tid tillbaka, strax innan axel föddes kanske, fått tillbaka smärtan..dock inte så mycket i ryggen. Jag har ju vetat vad felet var och vilken behandling som ges och att det egentligen inte finns så mycket att göra åt prostatit, och därför inte heller haft nån större brådska att kolla upp detta!

Så idag på undersökningen så tittar en läkare på mig/mina ädlare delar och tittar mig i ögonen och säger: "jag fattar att du har ont!" Hon känner nämligen att den vänstra sädesledaren är nämre fem gånger större än normalt och att det även blivit en cysta där! Vad detta innebär har jag inte en aning om, men det är Diclofinac samt penicillin i tre veckor, ultraljud beställt och därefter vidare uppföljning!

Sjukt, skulle inte oturen sluta fucka up vårt liv nu???

/bloggpappan

2 kommentarer:

  1. Ville bara skicka er en hälsning om att vi tänker på er och hoppas att allt kommer att lösa sig och bli bättre. Ni är nog världens bästa föräldrar till lilla Axel och ha tur som fått en sådan sötnos till kille. Kämpa på vänner vi hejjar på er. All kärlek till er ♥♥♥ /Linda Trulsson

    SvaraRadera
  2. Usch då! Ni behöver verkligen mer orosmoment, så hoppas det är ofarligt.

    SvaraRadera