fredag 24 september 2010

Restaurangbesök!

Ikväll är det dags för bloggpappan och mig att gå på Mont matre och äta för presentkortet vi fick av fotbollskillarna när Axel föddes:) Det innebär ju att vi ska lämna Axel båda två för första gången!! Moster Fia kommer och ska vara barnvakt, spännande hur det ska gå, men är egentligen helt säker på att det kommer gå kanonbra! Och vi kommer ju ha telefonerna nära så vi snabbt kan komma hem om det skulle vara något! Det ska bli skönt att få vara bara vi en stund faktiskt! Men tror vi kommer längta hem till vårt lilla charmtroll efter en stund:)

Idag har Axel och jag varit på sjukhuset hos kuratorn och skrivit i ansökan om vårdbidrag. Har väl inte jättehöga förhoppningar om att bli beviljad det, men söka kan man ju alltid! Är ju faktiskt en del vi gör extra med Axel som man inte behöver göra med ett barn utan hjärtfel och en del kostnader som vi definitivt inte räknat med innan. Men allt vi gör är ju värt det när vi ser att det ger Axel något!

Jag och Axel har även gått en lång promenad i det härliga vädret med Anna och Tilda från föräldragruppen, mycket skönt!!

/Bloggmamman

4 kommentarer:

  1. Klart ni ska testa i alla fall! Ha en HÄRLIG middag!...och GOD också förstås! :)

    I Fias händer hade jag kunnat lämna vem som helst i tryggt förvar! ♥

    Annika

    SvaraRadera
  2. Ja, det hade gått så bra så! Han sov gott när vi kom hem, men vaknade efter tag så vi fick mysa lite med honom oxå:)

    SvaraRadera
  3. Underbart att få vara helt ensamma, antar jag?! Det har inte hänt i vårt liv ännu, men det kommer väl. Däremot är jag ju själv väldigt mycket med Elise och det har bara hänt ett fåtal gånger att jag varit ensam någon timme, utan bebis. Även fast jag älskar att vara med henne så är det en befrielse att få vara lite helt själv!
    I veckan ska Emma (min kompis) passa Elise en kväll så jag ska träna. Fantastiskt! Hoppas det går lika bra som när Fia passade Axel!

    SvaraRadera
  4. Militärmamman: Ja, det är ju skönt att få vara en stund själv, även om det är härligt att få vara tillsammans med sitt barn oxå! Man behöver både och!Går säkert jättebra när du lämnar bort Elise en stund!!Hon verkar ju vara ett snällt barn:)

    SvaraRadera